fredag 17 september 2010

En sjuk försäkring del 2

Igår skrev jag ett blogginlägg om den cyniska sjukförsäkringen som regeringen har infört, och som vi rödgröna lovar att riva upp och göra om direkt efter en valvinst.

Många fler har skrivit om sjukförsäkringen, men den bästa och mest seriösa genomgången av vad som verkligen har hänt under den här mandatperioden har Marika Lindgren Åsbrink gjort på sin blogg. Läs den, så ser man vilka förändringar som faktiskt har skett.

Och Reinfeldt, då. Precis som de borgerliga företrädare jag nämnde igår, så vill han inte kännas vid vad som händer. Men hur länge ska han tillåtas stoppa huvudet i sanden? På söndag är det val. Låt oss ta tag i bekymren åt honom.

Kan vi inte vara överens om att det får vara nog nu?
Dags för regeringsskifte!

Pingat på intressant.

1 kommentar:

  1. Vill bara upplysa om mitt ogillande av anonyma kommentarer, och att jag själv bestämmer att ta bort dem om jag så önskar. Ibland kan jag ha en viss förståelse för anonymitet, om det gäller svåra frågor som kanske rör en själv, eller om man känner att man inte törs delta i debatten annars. Om de anonyma kommentarerna dock är hätska eller på annat sätt opassande, så hör de inte hemma på den här bloggen.

    SvaraRadera