tisdag 24 augusti 2010

Rakryggad sosse

Sitter och tittar på den ekonomiska debatten på TV och känner mig stolt över min partikamrat Östros. Visst är jag partiskt, det vore ju märkligt annars. Jag kan avslöja att alla vi politiker är partiska... Men jag tycker det syns tydligt vilka som är lugna, arga och kunniga, och vilka som är pressade och nervösa. Regeringen känner att det svajar, och det syns.

Att försöka anklaga Östros för att inte respektera städerskor när han själv har vuxit upp i ett arbetarehem med en mamma som städade är hånfullt och dumt. Det var en bra markering från Östros när han bemötte det.

Vi i oppositionen levererar ett tydligt alternativ. Vi vill skapa jobb, och vi berättar hur. Regeringen står för sina skattesänkningar som har lett till 25 000 försvunna jobb i välfärden.

Ni väljer den 19 september.

Pingat på intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar