torsdag 19 augusti 2010

Älskar det här..

Nu börjar även omgivningen (läs media) märka att valrörelsen är i full gång! För egen del känns det som att den har varit igång sedan i våras, tempot ökar, tonen skärps och fokus läggs på samhällsfrågor nu och i framtiden.

För min del innebär den här delen av valrörelsen att resa runt i länet (Västerbotten) och besöka arbetsplatser, valstugor och andra arrangemang för att prata med så många människor som jag bara hinner med. Det är långa dagar och många timmar i bilen, men det är också kraftgivande att träffa alla människor och ta del av deras åsikter och livshistorier. Det är en ynnest i uppdraget som politiker att möta så många människor med så varierande historier i bagaget. Alla möten ger mig något, och jag hoppas jag kan ge något tillbaka.

Det finns självklart nackdelar med valrörelser också. Desperata utspel från politiker som känner att de håller på tappa greppet, absurda påhopp i debatter - både personliga och annat - av politiker som får panik när de känner att de förlorar debatten, rena lögner från politiker som inte klarar av att erkänna att de inte behärskar alla ämnen som debatteras, och, såklart, ett visst mått av sömnbrist...vilket förmodligen bidrar till korta stubiner i debatter ibland.
Hur det än är, så är det fart och puls, och för oss som verkligen brinner för att göra samhället till en bättre plats för alla, så är det en underbar period fylld av samtal om vad som är viktigt.

En månad kvar idag..

Ses därute!!

Pingat på intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar