söndag 31 maj 2009

Vilken helg!

Vilken fantastisk helg vi har haft i Umeå!

Brännbollscupen, Nordic Rock - med mina gamla husgudar Whitesnake på scen, strålande sol, Livskongress, och idag som avslut på en perfekt helg, ett fantastiskt valmöte inför EU-parlamentsvalet med cirka 500 deltagare. Där talade Mona Sahlin, Per-Erik Johansson och Jens Nilsson. Själv var jag "mittemellanpratare", som presenterade dagen och talarna.



Efter att ha lyssnat på de tre talarna vi hade så är jag helt övertygad om att samtliga som var där och lyssnade kommer att gå och rösta, om nu någon hade tvekat.
Skillnaden mellan rött och blått i Sverige är enorm. Det är samma sak i Europa. Jag tror och hoppas att det börjar tydliggöras mer nu, ju närmare valdagen vi kommer! Eller som Mona sa idag - självklart gör det skillnad vilka kandidater som blir parlamentariker från Sverige, det är självklart en stor skillnad om det är Hökmarks eller Jens Nilssons röst vi hör, eller om det är herr Johanssons eller fru Bildts..
Ingen kan säga att det inte spelar roll!!

I eftermiddags deltog jag i en riktigt bra paneldebatt på Livs kongress om jämställdhet. Sammanfattningsvis var min ingång att det de facto går att göra mycket mer, att regeringen driver en kvinnofientlig politik, och att jämställdhet aldrig får bli en "kvinnofråga".
Detta tarvar nog en egen blogg vid tillfälle. Minst.

Om Whitesnakes konsert tänker jag inte orda så mycket. Inte här i alla fall.. Jag kan säga så mycket som att den var fantastiskt bra, och att det var en härlig känsla att få se de gamla hjältarna här i min hemstad!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,



Pingat på intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar