tisdag 16 november 2010

Litet meddelande från mig.

I den här hysteriska perioden av förståsigpåare som tvingar sina åsikter på mig i varenda tidning, varenda nyhetssändning, och i fler bloggar än jag kan eller hinner läsa, så vill jag bara sända ut ett litet meddelande från mig.

Vi är ett stort parti. Faktiskt Sveriges största, på valdagen. Det finns en anledning till det. Det är bland annat för att vi har en ideologi och en politik som flest röstberättigade i det här landet valde att lägga sin röst på.

Glöm inte det, ber jag alla snabbuttalande proffstyckare.

Många hasplar ur sig att "det är inte ideologin det är fel på, det är politiken".
Vill då påminna om att all vår politik grundar sig i ideologiska debatter på partikongresser genom tiderna. Vi kan inte skilja sakpolitik från ideologi.

Så, alla ni som väntar på ett nytt partiprogram från vårt parti, en ny färdväg som ska kasta alla gamla idéer omkull, glöm det. Grunden i vårt parti, människosynen, kommer att stå kvar. Vår politik syftar till jämlikhet och rättvisa. Alla i ett samhälle tjänar på jämlikhetspolitik, och det kommer alltid att vara grunden till den politik som förs. En politik för 2010-talet kan inte betyda att de gamla grundpelarna om rättvisa, solidaritet, arbete och jämlikhet försvinner. Det är bara att se sig om i samhället.





Pingat på intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar