måndag 20 september 2010

Skärpning!

Nu är gamarna och olyckskorparna igång, från alla partier och alla hörn.

Jag häpnar över vilka utspel som görs från olika fronter idag. Partikamrater som har fått panik och hasplar ur sig hårda ogenomtänkta ord. Politiska motståndare som det har gått dåligt för försöker anklaga oss för att ha använt oschyssta metoder.
Dåliga förlorare finns det gott om efter val. Varför inte ansvar för sina egna misslyckanden istället. Det är fegt och allt annat än förtroendeingivande att skylla på någon annan.

Tänk er för innan ni tar ut er ilska på andra, är min vädjan. Ni skulle höra hur illa ni låter.

Det är när det låter så som förtroendet för politiker och politiken minskar. Och det är det sista vi behöver idag, efter gårdagens valresultat. I morse hörde en av mina gamla goda vänner av sig. Han hade bestämt sig, nu ska han börja engagera sig i politiken igen. Hans analys är att det inte är möjligt att stå utanför politiken när partier som SD kan komma in i riksdagen. Det är allas vårt ansvar att engagera sig mer i politiken för att förändra och förbättra samhället!

Jag är stolt över hans beslut, och jag är stolt över alla som tänker fortsätta kämpa för ett rättvist och demokratiskt samhälle. I tider som dessa har vi inte tid och råd med pajkastning och dåliga förlorare. Skärpning.

Pingat på intressant.

1 kommentar: