lördag 11 september 2010

Robertsfors

Har precis kommit hem efter ännu en bra valarbetsdag i Robertsfors kommun. Vi har varit i valsugan i Robertsfors, i valstugan i Ånäset, besökt ett äldreboende, och avslutat med en tacokväll som Ånäsets s-förening fixade. Härlig dag!

I måndags var jag på Jenningsskolan och träffade ett helt gäng elever som ska rösta i höst, och förra veckan var jag på ett härligt jaktpolitiskt möte i Robertsfors. Den samlade känslan är att vi kommer att ta tillbaka mark i politiken i Robertsfors kommun. Och det värmer.

Jag har en speciell relation till Robertsfors kommun, som aldrig kommer att förändras. Min mor är född i en by utanför Bygdeå, och där, hos mormor, tillbringade jag en stor del av den skolfria tiden när jag växte upp. Mina föräldrar flyttade dit i mitten på 90-talet, och nu är det ett andra hem för mig. Jag är den elfte generationen på gården, och det är något alldeles speciellt som är svårt att förklara för många.

Jag hoppas att jag på något sätt kunnat bidra till att peppa sossarna i kommunen att kämpa extra hårt den här sista veckan, för nu är det dags för förändring. Helt vansinniga privatiseringar av bland annat kommunens städ, diskussioner om att lägga ner Jenningsskolan, underbemanningen i äldrevården, ja det är några anledningar till att Robertsforsborna förtjänar ett nytt styre. Vi socialdemokrater vill satsa på det som är viktigast - på människan.

Robertsfors socialdemokrater är ett oerhört kompetent gäng med en stark vilja att förändra - förbättra! - läget i kommunen så det blir attraktivt att bo kvar. Och att flytta dit.

Jag håller på dem!

Pingat på intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar