måndag 20 september 2010

Ingen vinnare ikväll, trots 59,4 %

Försöker landa efter den här kvällen, och den här valrörelsen. Det finns många efteranalyser att göra, på alla plan, och jag tänker inte här och nu ge mig på några större försök till det.
Det jag kan konstatera är att ingen är riktigt glad ikväll. Alla har förlorat. SDs partiledare ser glad ut i TV-rutan, men han kommer nog inte att ha så lätt att få till en förhandlingssituation med Reinfeldt. Hoppas jag.

Vi har gjort ett uselt val nationellt. I Västerbotten förlorar vi troligen ett mandat i riksdagen, vilket är tragiskt. Vi vinner majoritet i flera kommuner, vilket är glädjande, och så skönt för alla som jag vet har kämpat många, många timmar för att föra ut vårt politiska budskap. Jag är imponerad och stolt över det fantastiska arbete vi har utfört i Västerbotten. De rödgröna får 59,4 %. Vi har hållit SDs siffror nere, och de röda siffrorna uppe. Vi ska vara stolta för det.
Nu stundar nog en rörig tid i den nationella politiken. Vi får ta en dag i taget och kämpa vidare för demokratin.

Just nu är jag ganska trött, och väldigt ledsen. Men jag är tilbaka med full kraft innan ni ens hinner blinka. Jag ger inte upp.

Pingat på intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar