onsdag 4 november 2009

Förbannad.

Nu har vi avslutat debatten som jag skrev om i morse. För den som är nyfiken så finns den att se här.

Kollegornas spontana reaktion på min debatt var att jag var ideologisk, het och arg. Bra! Det var precis så jag kände mig. Och ju längre in i debatten vi kom, ju argare blev jag. Här ska man konkurrensutsätta en så vital samhällsfunktion som smittskyddsberedskapen, och så visar det sig att de borgerliga företrädarna inte hade en susning om vad de pratade om. Inte pålästa över huvud taget. Oavsett vad jag frågade om fick jag "Goddag yxskaft-svar", och i bästa fall nåt slags försvarstal om den fria marknaden. Patetiskt. Och oerhört tragiskt att de faktiskt gör så genomgripande förändringar utan att ha koll.

Så respektlöst.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Pingat på intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar