torsdag 7 maj 2009

Privatiserat smittskydd på gång i Sverige

Har precis kommit från riksdagens frågestund, där jag ställde en fråga till finansminister Borg (som idag tog de allmänpolitiska frågorna) om privatiseringen av smittskyddet som jag tidigare skrivit om här och här .

trots den senaste tidens fokus på svininfluensa och smittskyddsberedskap så var det väldigt uppenbart att Borg inte hade en aning om vad jag pratade om. Det är nog det mest allvarliga av allt. Nu har jag precis skickat en skriftlig fråga till jordbruksministern på samma tema, och jag hoppas verkligen att han har något bättre att komma med. Vi har en regering som i sin hysteriska privatiseringsiver inte verkar bry sig om ifall risken för allvarliga sjukdomar för människor och djur ökar - huvudsaken är att allt regleras av "marknaden".

Det är faktiskt helt absurdt.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Pingat på intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar