torsdag 10 mars 2011

Glad och trygg

Så kom den till slut, presskonferensen där vår valberedning presenterade kandidaterna till partiledar- och partisekreterarposten.

Jag ska vara helt ärligt och erkänna att jag har gått omkring med ett litet leende ända sedan det blev känt att det var Håkan Juholt och Carin Jämtin som är föreslagna. Få personer kan engagera och agitera på det sätt som Juholt gör, och jag vet att den socialdemokratiska ideologin sitter djupt i ryggrade på honom. Jag känner mig trygg i förvissningen om att partiet med honom och Jämtin i spetsen kommer att ta precis det omtag som vi behöver, utan att riskera att tappa vår ideologiska kompass.

Jag är en mycket stolt och glad socialdemokrat i dag, och jag ser fram mot att ta tag i politiken med ny och ännu starkare kraft. Jag hoppas också att det lugnar sig lite med spekulationer, även om det lär fortsätta fram till kongressen. Jag tycker att det vore väldigt skönt om vi kunde få fokusera och lägga kraft på politiken nu i stället för allt annat. Med ny ledning och starkt fokus så kan jag garantera att alliansen har allt annat än en enkel tid framför sig. Och det är inte en dag för tidigt.

Har ni inte sett den underbara filmen med Juholt och röjsågen, så passa på här. Den är en socialdemokratisk filmklassiker, av stora mått. :)



Pingat på intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar